Monday, October 25, 2004

Seminggu berpuasa

Setelah 11 hari berpuasa aku telah dapati/pelajari beberapa perkara:

1. pada bulan puasa semua org nak balik cepat (kl/selangor) jadi walaupun aku balik awal (5ptg) tp amik masa sejam utk sampai umah sebab jem (bosan!)
2. tv suka tunjuk citer2 best masa bulan posa (tak bg org pegi terawikh kat mesjid/surau ke?)
3. orang suka solat tarawikh berjemaah kat surau/masjid sebab ada makanan utk buka puasa atau morey yg lazat2
4. orang mesia tak suka solat BERJEMAAH rapat2 (panas kut!) Kalo kat mekah/madinah mmg rapat2
5. seminggu selepas puasa, dah berkumandang lagu raya kat jalan2, supermarket, param
6. kalo aku tido tengahari, bila bangun pukul 2 ptg tu akan terasa sangat2 letih
7. cabaran berpuasa di bulan Ramadhan sangat2 berbeza dengan puasa hari2 biasa (panas lain, nikmat lain)
8. ada juga manusia yang takmo berebut peluang pahala dalam bulan yg mulia ni
9. ramai orang jadi malas pada bulan puasa ni termasuk aku :D
10.aku baru buat sejenis kuih dan masak sekali sahaja.. hahahaha..pemalasnya akuuuu

0 Comments:

Post a Comment

<< Home