Monday, May 24, 2004

Citrawarna

Hari sabtu hari tu aku pegi Citrawarna
memula takmo pegi, tp aku kesian kat rumet aku
dah penat amik keta kat rawang
dan adik dia pun dah supply tiket
aku penat beli brg sebelah siang
tp mlm tu aku gagahkan diri pegi jugak

sampai area kol 8.30, baru start
ada semua jenis menteri kut.
aku ada nampak paklah, tpm pun ada gak
Bila lagu Negaraku berkumandang, semua org kena berdiri
aku teringat mak aku kata, kenapa nk worship lagu tu smpai kene berdiri?
hmm..tah la mak..but aku berdiri masa tu..tu pun borak² ngan my roomate

Betul betul citrawarna.sebab banyak kaler..sangat banyak..sangat lawa
aku sempat la tido 5 minit..bangun balik..tido balik..hehe
masa persembahan dari zon selatan (n9, melaka, johor) paling menarik
tapi group DBKL ada ikan duyung :D
persembahan di selang seli ngan bunga api sesikit

lepas dah semua negeri persembahkan tarian memasing, ada persembahan bunga api lak. member aku ckp "abeh la sumer duit kita kene bakar" hehe
aku pulak..teringat suasana kat iraq, palestin
suasana perang.berdentum sana sini.sangat menakutkan.rasa dah nak nangis.tp kawan seblah aku snap me back to MALAYSIA :)
lepas abeh sumer bunga api, agung nak balik.dah ngantuk la tu.
Lagu Negaraku sekali lagi berkumandang. Kali ni aku lepak jer kat kerusi tu sementara semua org berdiri nyanyi sama sama. hee..first time aku buat.

lepas semua agung/menteri balik, ada persembahan artis dan cabutan bertuah. artis yg terlibat antaranya ada waheeda, ahmad jais, yasin, toophat dan tah sape sape lagi la..
lepas 2 artis dah nyanyi baru ada cabutan bertuah.
hadiah ke 5/4-tv projector
hadiah ke 3-skuter comel
hadiah ke 2-motor juara eh jaguar ke apa nama motor tu
hadiah ke 1-Gen2

sorang pun tak dpt..haha padan muka.kitorang dah lepak situ mcm kat umah sendiri.cuma beza pakai tudung ngan kasut jer..hee..dah pukul 12.30 masa tu..roomate aku pun dah kasiktau awal²: "kalo nk balik, ckp jer yer sbb roomate dah ngantuk" sambil merujuk kepada aku. bagus rumetku.memang aku dah tak tahan.dah la lapo sehari x makan.
so 12.30 kitorang blah.pi pantai dalam makan.
sampai umah kol 1.30.isk ngantuk+penat=pengsan

0 Comments:

Post a Comment

<< Home