Saturday, July 10, 2004

Hubungan sesama manusia

wow..aku punya entry hari ni..hahaha..takpe la..just wanna open my mind about this..
ok..hubungan sesama manusia? emm..ada hubungan anak-parents, jiran, bos-anak buah, kengkawan, suami-isteri, pakwe-makwe..hehe
well, kalau hubungan ngan mak ayah atau adik beradik tu takpe lagi..even ngan pakcik sedara atau makcik sedara pun masih lagi bebas..maksud aku di sini cara pergaulan kita ngan derang..masih lagi mahram, jadi boleh bersalam tangan, tak pakai tudung tapi pastikan pakaian sopan la..:D
so cemana lak ngan cousins? ha..ni slalu org abaikan..disebabkan kita ley kawin sesama sepupu maka ini menjadikan mereka bukan mahram. maka wajib tutup aurat dan takley bersentuh kulit dan boleh terbatal wudu` sekiranya tersentuh tanpa lapik..haha..panjang lebau..
yg aku nak sentuh ni sebenarnya pasal hubungan lelaki-perempuan tanpa mahram iaitu org sekeliling kita termasuk pakwe/makwe kita. bab suami-isteri tu takyah la sebab memang takde halangan langsung. :D
macam mana kita nak bergaul ngan org org berlainan jantina kat sekeliling kita? ni apply byk kat pompuan la yer..so kebetulan org yg baca entry aku ni berjantina lelaki aku tatau la..:)
kalau dulu pompuan stok duduk umah jer..jarang keluar..jarang sangat
zaman sekarang ni mendesak perempuan turut keluar rumah utk mencari rezeki. jadi macam mana nak interact dengan org lelaki yg bukan mahram kita? macam mana cara nk bercakap? cara berpakaian? wohoo..dah kol 12.45..sambung minggu depan la ok...chow!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home