Wednesday, January 26, 2005

kesedaran sivik

oo dah lama tak menulis pasal masyarakat sekeliling vs aku (^_^)
ni hal jiran tetangga dan kawasan kejiranan
boleh tak bayangkan pukul 5-6 pagi camtu..
kau terjaga sebab ada orang bengong takde kesedaran sivik bukak lagu apa tah memekak..
bukan setakat bukak lagu kekuat tp karaoke lagi beb..cam hape jer..
lagu yg dibukak tu femes area 80an kut..lagu melayu aa..lagu mendayu dayu tu..amende tah..jadi for sure si pembukak yg kurang kesedaran sivik tu orang melayu kan?
aku rasa orang indon (eh takkan org indon minat lagu ni kut?)tak pun orang kelantan yg baru duduk tu, pepagi dah drill apa tah..oo..memalam pun drill jugak..fine nk drill tetengah pagi kol 3 pun takpe tapi apa kejadahnya pasang lagu macam tu time nak masuk subuh ha?? dah buang tebiat ke?? tak hormat waktu solat ke ha?
mujur masa azan tu dia senyap sekejap..tau pulak..mmg Allah punya kuasa aa..
eh tpkan ada jugak la suara2 dia..lps azan abeh dia pasang balik lagu tu..tp slow aa..pandai pulak..spoil my morning mood jer..dia tak solat ke hah..
adoi la..takpe ke hah blog ni jadi tpt luah perasaan camni?
eh tapi kan aku rasa sape sape yg baca ni dan tinggal di kawasan kejiranan yg bermasalah macam ni apa korang buat ha?
sakit hati sbb tak hormat waktu aa..aku rasa kalo dia nk memekak kol 2-3 pagi ke waktu aku tido, nak bertukang ke nak pindah barang ke time time orang tido tu takpe jer..cam dulu ada orang kurang kesedaran sivik yg layan wrestling sampai kol 1 pagi, tv pasang kuat giler baban tp bley sabar la jugak
tp kalau kes cam pagi tadi, angin gak aa..rasa cam nk jerit kat orang tu suruh senyap tp suara takde kan..bahana demam+ batuk aa..hehhe..ada hikmah tu..

rasa cam dulu dok kat vista takde plak macam ni..eh ke aku tak penah jumpa..hohohoho
ok sabar, bawak bertenang..tengok la sampai mana aku ley bertenang..haha
dah la nk pi cuci keta...
kesimpulannya: hormatilah waktu2 solat/hampir2 nk masuk dan selepasnya.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home