Wednesday, February 23, 2005

Hari yang panjang

Hari ahad ari tu aku buat makan2 utk kengkawan, tp tak semua la..
tak larat la masak bebanyak huhuhuh
aku ajak bebudak 7-8-6 ngan faz+kuden
bebudak tu sampai kol 1 camtu, tp faz seperti biasa la..bangun lambat huhuhuh
lps tu bebudak tu pi nilai 3 lam kol 2 camtu..2.30 baru la makcik tu sampai..dah la ikut highway lain..org suruh ikut h/way utara-selatan ko ikut h/way SILK bakpe..huhuhuh
lepas layan citer korea sampai kol 4.30 derang pun balik la.
kitorang lak nk pi jenguk puziah sbb dia baru balik haji
skali dalam kol 5 camtu faz tepon, aku ingat dia sesat lagi rupanya keta dia rosak takley gerak sbb takde ayor..huhuhu..camne la..
so lps solat baru pi..sampai situ area kol 5.30 ptg
time sampai jer situ ada eksiden baru jer berlaku..aku tau tu sbb masa aku kuar keta aku nampak mamat tu tgh duduk sambil kepala dia berdarah-darah dan masih lagi mengalir..
OMG..banyak lak tu..aiseh..lps tu kuden lak tanya aku nampak ke moto tu langgar tadi..aa mana la aku nampak
rupanya moto tu langgar keta faz dari blakang la, cermin keta blakang pecah n bumper senget..siyan faz..tak pasal pasal kene..
dah la blur sbb tetiba moto tu terbabas situ, lps tu ada mamat ni dok psycho2 dia "ni kene report polis ni..ni memang kene buat report ni" lps tu dia call ambulans ke polis ke tatau le..lepas tu ada plak dtg satu lagi keta, yg ada sorang kakak isteri kepada encik kool yg marah2 faz sbb berenti kat emergency lane..lahai..siyan aku tengok dia, di mana aku rasa bersalah jugak la sbb dtg lambat :(
bila dia tengokkan keta faz mmg tader air kat dlm radiator, bila isi air dlm tu baru prasan water pump tu bocor...so engine dia dah terbakar kut..mmg takley gerak aa..
lps tu encik kool+kakak isteri yg marah2 hantar mamat tu ke hospital putrajaya, then out of nowhere dtg 2 org yg kata ley tarik keta faz tu..
"kalo akak panggil tow truck pun mesti kene 100 lebey kan..kalo saya tarik pakai keta saya akak bayar duit minyak jer la.." itu la yg brader tu kata (tp sampai bengkel dia mintak RM70!)
yg mamat gelabah yg suruh buat report tu plak, polis sampai jer dia terus blah..adoi la..pening tul aku tgk..
lps tu polis peronda ni plak, b4 that dah lalu situ dah, tp tak tgk pun kereta rosak tu, lps tu bila berenti situ baru la tanya "oo keta rosak ke.." huhuhu..ampeh jugak!
so keta faz ditarik oleh keta brader tu, kitorang + kuden follow dari blakang. lps hantar keta kat bengkel, kitorang pun pi hospital utk jenguk budak tu n nk tau condition samada nk buat report ke tak..
sampai sana, ayah budak tu suruh buat report dulu, nanti later kalu derang taknak buat; nk settle sendiri nanti dia suruh la faz tarik balik report tu..masa tu budak tu tak sedar diri lagi..
ok so kitorang 4 org pi balai polis b.b.b utk buat report dan polis sana suruh kami pi cawangan trafik kat kajang lak
ok so lps solat maghrib pi kajang lak, dok buat report, polis pi tangkap gamba kat tpt kejadian, tunggu keta dtg balai, tunggu polis balik dari tangkap gamba, tunggu faz kene soal siasat (di mana polis telah menanya "apakah nama penuh kawan awak?" --dia tanya nama kuden..err aku pun tatau..hehe)
lps tu tunggu inspektor datang lak..abeh urusan kol 12a.m..masa tu budak tu tak sedar diri lagi..uhuhuh sangat menakutkan..
hantar faz ngan kuden balik umah memasing n kitorang sampai umah kol 2a.m..
oo sangat penat! dia kata sakit belakang sbb asik drive..(rekod aa 9 jam dlm keta) aku lak sakit perut masuk angin, esok nya aku tak pi keje..satu hari keje tido jer..huhuhu..
esok tu dpt tau budak tu dah sedar, luka di dahi sudah dijahit, alhamdulillah
semoga kes ko dpt selesai dgn lancar yer faz..sabar bebanyak! (^^)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home