Wednesday, February 23, 2005

Korean movie week

ari tu cik yus kasi pinjam 4 citer korea, 3 dorama jepun
berasap la nk nengok huhuhuh
tapi aku dah abeh sumer citer korea sbb sumer tu movie n minggu lps aku byk cutikan diri sebab malas nk pi keje :D
Windstruck
aa citer ni dari pengarah My Sassy Girl..oo memang best la citer dia..lagipun aku memang suka kedua-dua lead citer ni..Jeon Ji Hyun ke hape nama dia ngan Jang Hyuck hehe..dedua ni penah blakon sama dalam video clip Jang Hyuck..best best vc tu.
citer ni pasal minah polis couple ngan mamat cikgu fizik..tp cam takde kata-kata cinta la..macam MSG la..tp best..kelakar, cachy, best..apa lagi ek..cam takde words lain lak..tapi ending dia..memula memang la aku mengalir air mata tp last2 tergelak gak..huhuh..ampeh jer..
10/10

My Little Bride
aa citer ni mamat yg macho Kim Rae Won blakon (dia femes dlm Cat at the Attic ke hape tah ngan citer My Love Patzzi), heroin dia lak budak kecik yg jadik yu jin kecik dlm winter sonata..yg slalu nangis tu le..comel betul dalam citer ni..
citer pasal mamat tu kene paksa kawin ngan budak tu yg beza umur +/-10 thn jugak la..ni sumer pasal perjanjian atuk budak tu ngan atuk mamat tu..so kalo jln sesama cam nampak sugardaddy jer..hahah...citer dia klakar tapi sweetttttt....huhu
9/10

Tatau tajuk
ahahah...tatau tajuk sbb title dlm korean..lakunan mamat yg main citer autumn in my heart ngan minah mana tah..tah la pada pandangan mata aku tak lawa..tp ada satu scene tu cam ok la..(tp aku tak kata lawa) tah la..rasa cam typical storyline je..
mamat tu gangster, ayah dia mati sbb AIDS so dia dari kecik dah biasa org lain tak suka sentuh dia..so dia declare satu masa nanti sape2 yg berjaya kiss dia org tu la jadi awek dia..aa..pehtu minah tu la..ada la peristiwa..mmg la citer ni patut jadi kelakar2 sweet gitu..tp aku tak berkenan sangat aa..bosan sikit
6/10

Please Teach Me English
Citer ni aku rasa paling kelakar skali antara sumer citer korea ni..lakonan Jang Hyuck lagi huhu..sangat kacak..pompuan dia aku tak kenal..tp pompuan ni mmg berjaya membawa watak pompuan yg sentiasa memalukan diri sendiri..adoi la tatau nk kata apa tapi memang gelak la..dua kali aku tgk citer ni..dua kali gak la gelak terguling-guling..hahahhaha
citer pasal minah ni terpilih pegi kelas bahasa inggeris sebab dlm department tu sorang pun tatau english, so at least ada wakil la yg tau.
dlm kelas jumpa la mamat kacak ni..mamat ni..sweet talker sungguh..adoi la..mana la minah tu tak cair..ahahah..sangat kelakar la..sampai aku tatau aa nk describe cemana dah..pi tengok sendiri la
10/10

Sekian review korea utk hari ini..aku akan berusaha tengok dorama jepun tu plak..
iaitu citer Witch in Tokyo ke hape tah tajuk dia, lps tu citer kyoko fukada jadi kecik tu, lepas tu citer For the one i love..tah le.cik yus kata citer tu best..ok la nanti la aku tgk
sorry la kebanyakan nama cerita dan nama pelakon sumer aku tatau ataupun aku main tibai jer sbb aku malas nak cari kat net..(^_^!) gome!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home