Monday, March 28, 2005

Lawatan sambil belajar ke Sg Besar

pegi hari sabtu
(apsal la aku citer hari ahad dulu baru sabtu ek..em)
gerak dari umah kol 7.40 kut
adoi..punya la payah nk bangun..hehe

sampai umah mak mertua, breakfast dulu then kol 8.45 baru gerak.
pegi 4 org: aku+dia+mak mertua+adik ipar
memula singgah umah nek usu kat klang
nek usu ni sungguh comel tanpa mekap :)
tp tak borak byk sbb nk singgah kejap jer
nek usu buat air milo dan goreng keropok

lps tu adventure jln paling teruk kat selangor
dalam kol 12 kut sampai umah wak mar
ni kakak mak yg nombor 2 kut (anak ke 3)
aa umah kampung jer..tp umah dia sangat panas aa
dah lama tak ujan kut
umah dia besar gak, biasa aa umah kampung kan..
tp lepak kat dapur jer..
lps tu lunch kerang rebus+sambal belacan+ikan masin+ kuah lemak pucuk ubi
oooo sedapnyaaaaaaaaa
minum air oren
mak mertua ngan dia tak mkn sambal blacan sbb sambal wak mar mmg pedas
berpeluh aku makan, adoi dah le panas, dah melekit lekit badan aku
rasa cam nk mandi
tapi basuh muka jer :D
wak mar borak2 ngan mak mertua dlm bahasa melayu..hehe..dia tau aku susah sikit nk paham :D

lps solat zuhur, pi seberang jalan umah wak abu lak
ni abg mak yg sulung
rumah dia cantik kaler biru, rumah kampung gak
aiseh..kalu ler aku sudah memiliki digicam, nescaya akan aku tangkap gambar umahnya dan pos di sini :D
rumah dia sejukk jer..aku tatau ler naper
(padahal kan seberang jalan je)
kat umah ni ler kenduri kawin mak diadakan heh heh
umah dia banyak pokok rendang, kebanyakannya pokok buah ler
ayam pun kecik kecik jer (ayam katik)
ada banyak pokok bunga
wak abu ni dah banyak kali juara musabaqah dan berzanji kat kg tu..hebat..
tapi ada la aku terasa gak bila time dialog ni:

a: ni menantu yer? orang melayu?
b: ha`ah (senyum)
bla bla bla (ckp pasal mende lain)
c: ala dia dah putus dah dgn budak tu
a: org mana? org jawa ke?
c: klang..ha`ah
a: kalo jawa kan senang sikit..

hmmmmmm.......

kat sini makan mehun+pau+kek+air soya

lepas tu pi umah wak par plak
rumah dia sunyi jugak..
anak2 sumer dah merantau la..sama la cam wak abu ngan wak mar
cuma ada cucu sorang yg petah sangat bercakap
wak par ni kakak mak yg sulung (anak ke2)
dia tak dtg wedding ari tu
dengar dia ckp "takde sape nak hantar" kesian gak
wak par hidang air milo o yg best :D
dpt duit raya plak tu..haha..malu sekejap

lepas tu balikkkk..cadang nk singgah umah acik ida kat kajang on the way back
sampai umah acik ida tepat2 maghrib
time tu cam sakit kepala agak kritikal la..hehe
lps umah situ balik ikut h/way kuar kat putra mahkota, singgah pasar malam
beli rojak buah yeyy..
dan makanan lain aa
pehtu lepak umah mak sampei kol 11..baru balik umah
kalo ada baju mmg aa nk tido situ jer..hehe
lenkali aa yer
sangat penat aa...heh

*nape la ada yg dipanggil 'wak' ada yang dipanggil 'cik' (sebutan ikut dari sini yer --> 'acik') pelik aku...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home