Wednesday, March 23, 2005

Sepet: another point of view

Sebelum baca akunya review..baca la dulu MatJan punya :D

Smalam aku tengok citer Sepet..hmm takde la best mana
sebelum tu memang la dah baca review MatJan..cambest jer
tapi bila tengok sendiri..banyak scene yang aku tak suka tengok
salah satunya scene Harith ngan Ida Nerina main kejar-kejar tu
isk..sangat segan dan malu tengok adegan tu
kenapa diorang tu tak rasa segan ke sbb yam ada dlm umah tu..isk

ada la gak beberapa adegan tu aku ngan dia terdiam tak terkata sbbkan adegan tu cam tak senonoh aa tah la
cam adegan atas katil tu..
paling aku ingat komen dia pasal mak ayah orked "betul betul cam orang kampung aa..!!" sbb depa dua tu hanya pakai kain (batik/pelekat) dok tengok tv dan tido
aku tatau la ada orang buat camtu lak ek..sori bebetul tatau..
kalo aku mmg la segan..heh heh
kebanyakan (cam semua) scene/adegan yang ditunjukkan memang berlaku in real life
contoh: solat..solat gak..ngaji..ngaji jugak..tapi tak tutup aurat, bebas berpegangan tangan dan peluk-peluk dengan bukan muhrim tanpa rasa bersalah
i hate it when she went out in 'kurung' and suppose to be 'ayu' and 'sopan' but in the other hand, ....tah la..
cam tak logic lak, cam punya la nak tunjuk dia tu sopan, pakai baju kurung pi party bday malam malam..amende..
tapi aku memang penah namapak/skodeng couple tu yg pasangannya lengkap baju kurung+tudung tapi bercengkerama kat tempat gelap kat jeti blakang MP tu..huh
amende la ..isk
tapi takley kutuk kutuk sangat..harapnya kutukan aku ni amik iktibar la yer

and ada satu scene tu ayah orked tanya mana orked tak balik solat ke..heh..pandai ayah dia jaga solat anaknya..auratnya pulak? camne?
hmm aku tatau aa maybe it happens in real life kut

lagi satu kompius pasal timeline citer tu aa..memula ingat zaman lama-lama, tp ada lak vcd and henpon kan kan..? hehe

lawak time diorang dok ramai-ramai kat tangga tu
masa jason nari lagu 'dia datang' tu pun lawak gak..tahpape

it seems that orked's parent tak kisah pasal anak dia kawan ngan budak cina..ok bak kata matjan sbb depa tak sebut plak nk jadikan budak cina tu menantunya
tp cam cara citer tu cam they are getting serious, moreover orked suruh jason tunggu dia balik dari oversea..isnt that going to the point that the couple want to be married someday? and also masa jason borak2 ngan keong tu pasal masa depan dia ngan orked..kan ke masa depan tu maksudnya kahwin? or am i not thinking out of the box?
tatau aa..mungkin belom sampai masa kan..

aku rasa family orked ni jenis yang tak kisah kut..

tapi ending dia ok jer la..aku rasa orked ckp ngan roh jason kut..hehe..tatau la..sbb kan kalo dia idop lagi ke..sure suara dia terketar-ketar tahan sakit kan..moreover, dia cam tak terkejut pun yg tepon tu kekasih hati dia..cam relek jer tone suara dia..hehe

tah la cam tak enjoy sangat aa citer ni..heh
i give 2 out of 5
*yg blakon orked tu sama jer perangai ngan akak dia kan..suka buat suara-suara kecik tu..huhuhuhu

0 Comments:

Post a Comment

<< Home