Monday, April 18, 2005

To the One I Love

aa review j-dorama lagi yatta!

kisah sorang doc-to-be tomokawa shiki kengkawan ngan abg pada kawan dia yg dah mati iaitu azumi shinosuke shunsuke (aku main blasah je nama ni..cam dengar lebey krg camni..maleh nk rujuk web :D)
azumi ada masa 3 bulan utk jadi buta akibat penyakit behcet..so dia cam giv up dgn current pekerjaan dia iaitu photographer yg terer..lps tu si shiki kasi semangat dan info2 psl behcet lps tu derang kapel la lps tu ada la memacam halangan bla bla

well, to be honest..masa aku baca citer dia kat blakang cd cover tu ..aa cam biasa je citer ni..nothing special..hehe
yela..macam biasa
tp cam aku terpikir la..camne aa org yg memula boley tgk semua keindahan ciptaan Allah ni then tetiba satu hari Allah tarik balik nikmat mata yg dipinjamkan kat kita tu..
ayo..cam shiki tu camne bley kuat semangat nk teruskan gak hubungan ngan azumi walaupun lps tu azumi akan jd buta..that is..lps dah jadi buta kene biasakan dgn dunia gelap..kene praktis jalan kaki kat tgh2 bandaraya tokyo yg sentiasa sibuk tu. barang2 kat umah lak maybe kena atur balik. then camne lak ngan mata pencarian..? oo banyak kene pikir tu..:D
seterusnya citer ni peeeenuhh ngan sopan santun dan ayat penuh hehe
miho kano dlm citer ni sangat sopan watak dia..sopan la! hehe..lemah lembut, sopan!
semua watak baik2 jer
lagi satu penarik citer ni ialah budak2 yg sakit kat sepital tu..alahai..sungguh comel..siyan sakit..masa derang nyanyi lagu utk 'abg yg amik gamba' tu aku pun sedey gak hehe..
aah lagi satu kan..hehe..biasa lps watak hero + heroin kissu then next scene is they wake up together under one sheet rite..
tp citer ni sbb sopan sangat paling paling pun si azumi kiss shiki's cheek..hehe

overall..citer best..biasa aa sbb ada bebudak kan..
anyway esok esok aa aku kasik rating sbb aku lom abeh tgk lagi..hahahah...tinggal lagi satu cd aaa..ok gome gome..esok la update!
ok dah abeh tgk smalam..ada lagi babak sedey tu hehe..segan aku ternangis masa tgk citer tu bila dia ada (^_^!)
ok rating: 7/10
skang ni tgh ligat ditayangkan di 8TV setiap sabtu/ahad kol 6ptg..so boley la tgk kat tv kalo takmo beli cdnya..hehehe (aku pun tak beli..pinjam jer :D)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home