Thursday, August 05, 2004

Port Dickson

aku telah menghabiskan 3 hari bekerja di p.d
well, bukan bebetul 3 hari ler..sebab senin tu aku dtg opis sat.
petang baru gerak ke PD
memang aku dah agak BOSAN
hehe..sebab takde org yg 'sejenis' ngan aku
yelah..sumer mak2, bapak2 org..heheh
dah tu pangkat bos bos lak tu..mana nk sama level

FIRST DAY (02.08.04)
Tiba kat Sri Intan, PD lebih kurang kol 4 ptg..
lps check in, lepak lam bilik sat..
satu rumah ada 2 org, ada 2 bilik
ada ruang tamu..cam mewah gak bilik/rumah kat intan ni ek
lepas tu org maintenance dtg, kami (aku ngan k.zila) kena pindah bilik sebab tangki bocor
kitorang kena pindah ke rumah utk VIP cewah...
rumah tu lagi besar, bilik dia cam besar sket, sama la 2 bilik
kelengkapan ada la extra sana sini cam tv besar sikit, ada astro sikit, ada berus gigi sikit..kekkekeke
lepas tu aku ajak akak2 ni (kak ku n kak zila) jenjalan kat tepi pantai
aku teringin betul nk menjejakkan kaki aku kat gigi air laut tu..
merasa ombak menghempas kaki aku..eishh..bestnya kalo dpt main air kat situ
tapi..derang jalan jauh dr air laut..even kt tepi pantai pun..
lepas tu kak ku plak dok ckp la diorang ni tak jaga beach la, laut tu kotoq la..adoi la hai..takpe la..pendam perasaan jer la..
kol 6 patut ada Welcoming Speech tp org yg bertanggung jawab iaitu en Thaib tak mai lagi..jadik..program cancel..and guess what..lelain program (brainstorm psl building shared application) pun cancel gak..adoi la..membazir dah satu hari..
sambil makan (dinner) sempat gak tgk adam nangis teruk (DAF)
balik rumah, tak dpt call dia aa..besok la try

SECOND DAY (03.08.04)
bf kol 7.30..tp turun lambat.. area kol 7.40 camtu..hehe..
lepas tu kol 8 ada Welcoming Speech oleh en Ishak, agm kat ITD kut..
en Thaib still tak muncul lagi..'on the way' katanya
lepas tu program diteruskan ngan Team Building..
hehe..biasa la aktiviti ni mesti best punya..
aku terperasan ada org usha aku la masa lam dewan..err..'main mata'? :-/
byk aktiviti sentuh psl peranan masing masing dlm satu group a.k.a organization ataupun department
memasing bergantung kepada semua org utk berjaya...mesti ada org tolong kalo nk berjaya
lepas tu aktiviti outdoor mengajar kita supaya berhati hati dgn org yg nk jatuhkan syarikat..hasut memacam..lepas tu kena dengar ckp bos (manager/ceo). sometimes bley question them..tapi tak melampau ler..
after lunch ada aktiviti 'kembara'..memula aku ingat kena redah hutan, tp aktiviti tu hanya sekitar kawasan resort tu jer.
ada 4 check point with different obstacle - susun kadbod jadi 4 segipat sama, spider web, sungai beracun dan lastly cabaran menjadikan benang yg sepanjang 1 meter menjadi 3 meter.
last obstacle tu ada jugak pengajarannya: walaupun kita ni department yg paling berjaya (group aku the first one to finish all the obstacle) tp lastly kena jugak sokongan/pertolongan from other (department/group). kira win-win situation la..ops sebelum aku terlupa penyelesaian teka-teki terakhir tu..setiap group kena gabungkan 1 meter benang tu..so jadi 3 meter la..okke? :D
semua penjelasan aktiviti 'kembara' dilakukan dalam dewan..hmm..org tu masih lagi usha aku la..pelik..bila aku tegur dia sepatah jer jawabnya..dia kenapa sebenarnya ek? konpius..
slps aktiviti ni..rehat..except committee member..mlm ada barbeque..
sebelum tu aku ajak en faiz main beskal..tp beskal rosak lak..
so kami main pingpong! first time aku main..
aku group ngan en faiz..kak ku ngan kak zila..sampai kol 7.05 balik umah mandi ler..busuk! :))
barbeque ada ikan pari, ketam, sotong, ayam, hotdog..best best best best
malam call dia..ermm..tatau nk kata ok ke tak ok

THIRD DAY (04.08.04)
lepas bf, ada presentation from vendor- SeeBeyond dan jugak case study. yerla sepanjang present tu..aku balas balik..aku usha dia balik..heh..pehtu dia bz, tak tgk dah..okke la tu
slps closing by en rahim(TM) and nora (SeeBeyond), kami lunch n check out. Ada gak aktiviti usha tu..tp aku tak sempat nk pi jumpa dia tanya la..
sampai opis kol 3 lebey..solat situ n balik umah TIDO..hehe
malam tu aku antar sms kat budak tu tanya..dia kata dia pepandang tu ingat nk borak..hehe..pelik lak..lantak ler..kang rasa bersalah lak layan lelebey..kekekeke..

emm..sepanjang berada di sana..makan best gak la..rasa cam aktiviti menambah berat badan jer..hahahha..walaupun aku tak makan byk!
lagi satu..terasa laut itu memanggil manggil aku ke sana..adoi la..bestnyaa main air laut! sape nk ajak aku pi laut lagi ni aa....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home