Thursday, August 19, 2004

A Tribute to the longest friendship

wow..tajuk dia..haha..
well, actually today's my best friend a.k.a my roomate 25th birthday
haha..dah 25 dah..aiyo..lepas tu aku plak 25..cam seram plak :D
okeh moh citer pasai kawan aku ni..
nama dia Puziah Abu.
Dia ni pantas berfikir, byk penyelesaian, byk berfikir, sangat sesuai kalau jadi pemimpin, bertolak ansur, peramah, happy sokmo
tapi dia ni mcm byk sakit..sakit kepala la, sakit perut la..hehe..cam lemah sket..
pandai memasak..hehe

Aku kenai dia dah lama dah, sejak zaman persekolahan lagi.
Dulu kami skolah kat Sekolah Tinggi Perempuan Melaka (MGHS)
aku kenai dia sbb dia budak co-op..hehe..dr start dia tak pakai tudung, sampai ler dia pakai tudung..kurus keding budaknya (skang ni idak ler)..muka cam cina sesikit..
start form 2 macam tu aku kenai dia sbg budak co-op dan budak yg terer math..
dia tak sama kelas ngan aku
tapi kami satu tpt pusat tuisyen - Pusat Tuisyen Balbir
org panggil dia 'anak balbir' sbb ketereran dia dlm maths

lepas tu form4 dia kelas P.A (prinsip akaun)
dan masa tu aku pindah skool ke Teknik
lepas tu mak aku suruh join tuisyen add maths plak
pehtu masuk kelas tu memang takde member..aku nmpak dia dok depan skali
dia ajak aku dok skali ngan dia..start dari tu la kitorang rapat :D
lepas tu ada mimie ngan saliyah..'the best four' :D
slalu duduk depan skali..baik ngan Sir haha..
memang best zaman tu
saliyah rapat ngan mimie
aku ngan puziah

aku rasa rapat ngan dia masa tu kalah pasangan bercinta hehe
tuisyen ada 2 kali seminggu kot..lepas jumpa kat tuisyen, balik dia slalu tumpang aku
lepas tu nanti malam kang telepon pulak..
tah apa borak pun aku tak ingat la..tp lama siot..hehe
kekadang aku tido umah dia
kekadang dia tido umah aku
ada skali tu dia tido umah aku..borak tak hingat sampai tgh malam. lepas tu ayah aku marah hahaha..padan muka
paling best masa Sir buat kelas marathon add maths..
ada masa-masa gap 1 jam tu pegi ler merayau kat sekitar banda kaba tu..
banyaknya kenangan masa tu
skodeng bebudak teknik..makan kat a&w..aa..best sungguh..

lepas tu keputusan spm kami tak byk beza pun..1 aggregat dia kurang dr aku..cess
then dia ke UUM aku pi UKM (lps tu ke MMU)
tp dia rajin nak tulis surat..2-3 muka surat jugak la..
aku pun rajin la nk membalas..hehe
time cuti panjang tu aku pi ke UUM tgk pesta konvo derang
dia pun ada gak pegi MMU buat apa ek..lupa dah

ada skali tu aku jalan-jalan dari jerteh ke sintok jumpa dia.lepas tu pi uum lepas tu alor star then ke penang pehtu perlis lastly sg petani..hehe..sronoknya jalan dgn dia (^_^)
lepas tu aku dpt keje kat telekom, dia praktikal kat arab malaysian. masa tu dia dok umah akak dia kat sentol, aku duk kat vista..
kemudian dia dpt keje kat epf jln gasing, so dia dok vista blok 6..
aku slalu la makan kat umah dia..sbb dia rajin nak masak..hehe
lepas tu dia pindah umah aku as my roomate..
semua benda buat sama sama..pegi sana sini semuanya bertemankan dia..
dia jumpa 'abang' dia pun aku temankan jugak
pegi umah akak dia kat cheras setiap sabtu utk konsert AF thn lps :D

kesimpulannya aku dah kenai dia dah 9 tahun..lama gak tu

skang ni aku pun tatau kenapa..macam kureng sket la..
maybe sbb tak lama lagi kitorang nak split kut..haha
i dont know la..tapi sometimes ok..kebanyakannya ok la
cuma skang ni aku kemana-mana pun takde sangat ngan dia
dia kekadang kena pi cheras sbb mak dia kat sana
lepas tu dia ada training lagi..

but i`m happy for her..
i hope she will be forever happy with kamarul
wah..macam sedih plak..:(

We have joy, we have fun
We had seasons in the sun
But the hills that we climbed
Were just seasons out of time

You gave me love and helped me find the sun
And every time that I was down
You would always come around
And get my feet back on the ground

(pieces from Seasons in the Sun - Westlife)


Thanx puziah..for everything..
hope our friendship will never ever ends..
f.r.a.n.c.e

3 Comments:

At 12/25/2005 11:09:00 PM, Anonymous Anonymous said...

John, hope all is well with your" IM" search.
Maybe you can find looking for "ADVICE" at www.directmatch4free.com
Just make sure you come back to this site to let us know how you are doing!

 
At 12/27/2005 11:42:00 AM, Anonymous Anonymous said...

Thank you for your wonderful advice. Although I did not find admin jobs as a custom directmatch to your internet site, I did however enjoy the matching fun IM from other posts. www.directmatch4free.com
Thanks again for your friends!

 
At 12/28/2005 05:39:00 AM, Anonymous Anonymous said...

Hey international friends! Cool site! The customer support seems good and the dating service maybe endless. Maybe I will have a better keyword, searching for match maker since my keyword "instant" did not fit as intended.
Glad I found you! Keep on keepin on!

 

Post a Comment

<< Home