Tuesday, September 28, 2004

Hikaru No Go

ok..my second manga review

Manga ni citer pasal sorang budak 6th grade Shindo Hikaru yg terjumpa papan Go (Goban) yg ada tompokan darah..lepas tu hantu Sai berdamping dgn dia..
tah apa apa starting aku tulis ni
neway..Go adalah board game..permainan macam othello tu..though aku dh baca sampai volume 8 aku hanya paham sikit sikit jer apa yg derang main tu
Sai ni pulak adalah sorang pemain terulung 1000 tahun yg lampau yg telah bunuh diri sebab kecewa dirinya difitnah menipu semasa main Go.
Sai ni sangat fanatik ngan Go dan hikaru adalah orang kedua selepas Honinbu yg dia dampingi..(aku slalu sebut Sai as 'Sae' kesan pengaruh Orange Days tak abeh lagi)
Hikaru mmg tak minat langsung Go tp sbbkan Sai dia pun start main.
Memula dia main dengan bantuan Sai ataupun Sai yg main 100% dgn 'bantuan tangan' oleh Hikaru.
Starting as a beginner, then the challenge with Touya Akira, pemain muda yg sangat terer and menang sampai mamat tu bengang.
Then hikaru start develop feelings for Go and he then go for amateur where he played on the internet with a nickname 'Sai'. Lepas tu dia amik exam utk jd insei..and go for pro exams.
Bagi aku memang best la citer ni sebab ada Sai dan Hikaru..lawak + semangat membara+ bakat hikaru yg sebenar.
Tapi yang kecewanya dlm cd ni ada sampai volume 8 ajer :((
sedey la aku..so sape sape yg ada collection manga ataupun anime dia tolonggg la contact aku a.s.a.p! onegaiiiii!! aku pegi mana2 pun asik terpk psl citer ni..
yg paling tensen..aku cari kat internet tak dpt sebab dah dilicense oleh syarikat apa tau..baca sini: Viz makes Hikaru no Go and Kenshin official
syarikat nama ViZ!..huwaaaaaaaaaa!!!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home