Friday, September 24, 2004

Himura Kenshin - after battle with Shishio

wah..first time review on manga gitu

well..kemain susah aku nk abehkan manga ni sbb aku tgk guna pc opis..haha
ok la review..here goes..

aku start baca slps kenshin dah kalahkan shishio makoto (pada masa tu aku pkkan dia ni musuh terkuat setakat ni).
lps tu kenshin pegi melawat kubur his late wife Himura Tomoe..
lps tu ada tunjuk muka adik ipar dia enishi..huhu..muka ensem la jugak..
masa aku tgk version kaler...rambut dia kaler purple..tp dlm ni tulis rambut dia putih.
enishi dah kumpulkan 5 lagi 'pahlawan' yg berdendam dgn kenshin utk menubuhkan jinchuu iaitu 'punishment from earth' kalo tak silap aku la
dulu kenshin menggunakan istilah apa tah..tpi maksud dia heaven's punishment kut..
ada la kaitan ngan masa dia jadi hitokiri dulu

lepas akabeko kena bom oleh kujiranami (yg tangan kanannya penah dipotong oleh kenshin), jinchuu comrades pi serang umah inspektor polis yg pakai spek kecik tu n another dojo yg ada kaitan gak ngan kenshin.lps tu enishi bagi warning kt kenshin yg perang antara derang akan bermula 6 hari lagi..

jutsu si enishi ni bley tahan gak power..dia pun dh melepasi tahap manusia normal kut..sbb dia punya nerves jd besar (mcm citer dragonball plak) masa lawan kat tepi pantai tu..
kenshin plak..masih lagi dgn teknik hiten mitsurugi ryu tp succession teknik dia pun dpt dikalahkan oleh enishi..hish..

dlm citer ni, kenshin jd sgt kecewa sbb kaoru mati (mati??) :)
sgt pathetic..sbb dia sgt kecewa sbb kali ke2 tak dpt mempertahankan org tersayang..
lps dia bangkit dr kekecewaan tu dia pi ngan geng dia utk lwn enishi
masa final battle tu ada 2 teknik pedang yg dicipta/dikenalkan oleh kenshin supaya dpt kalahkan enishi..yezza..!!

citer ni memperkenalkan watak2 baru seperti ayah & adik2 sano, ayah mertua kenshin dan anak kenshin- kenji..kawaii sangat! (^o^)
dan akhirnya saitoh pun dh takmo lawan kenshin (lepaskan dia)
tak sangka yg masa dh nk final battle tu aku siap pk adakah soujiro akan muncul? ehe..

neway skang aku menelaah Hikaru No Go plak..best jugak..
anime? nanti la..ehe

aku dh hafal mostly chorus Shanghai Honey tu..hehe..sign languange pun ada sesikit la..nk kene tgk lagi citer Orange Days tu

0 Comments:

Post a Comment

<< Home