Friday, September 03, 2004

Orange Days

Ini adalah tajuk dorama terbaru yang aku tonton..
catat sejarah la aku rasa..dalam 2 hari khatam 8 cd..hehe
tapi sebab semalam network tader seharian dan hari ni separuh hari..jadi baru aku update ari ni..

Komen aku pasal citer ni...VERY RECOMMENDED (^_^)b
sangat best (bagi aku la)..
cd pertama yg aku tgk pun dah best..apa lagi yg seterusnya
slalu kalo aku tgk dorama..lepas 2-3 cd dah penat mata..
ni tak..smalam straight 6 cd aku tgk..hehe
aku rasa memang aku suka tgk dan belajar bahasa isyarat tangan
sebab dulu ada satu cerita 'Tell Me That You Love Me' pun psl org yg cacat pendengaran; yang menggunakan tangan utk bercakap..best gak citer ni
ok ni dia sikit sinopsis..

Pelakon kegemaran aku..Kou Shibasaki (Good Luck) berlakon sebagai Hagio Sae iaitu seorang pemain violin yg satu waktu dulu femes masa dia join orkestra kat oversea.
Lepas tu dia dapat penyakit yg menyebabkan deria pendengaran dia semakin kurang setiap hari..
then lead actor dia plak Satoshi Tsumabuki (Long Love Letter, Lunch Queen) berlakon sbg Kai Yuuki, pelajar tahun akhir, majoring psikologi yg tengah cari keje..
derang bertemu bila Kai ganti kawan baik dia utk blind date ngan sae..
masa tu baru Kai tau Sae tu kurang pendengaran..kebetulan lak dia pandai guna sign language ni..jadi mereka jadi rapat..
lepas tu kawan baik Sae - Akane join group derang (Kai+2 org best fren dia -Keta&Shohe+ Sae)
dan tertubuh lah Orange Club..dlm group ni ada satu buku yg mcm diari..
ahli kelab boley tulis apa2 jer dlm buku ni..
macam sangat best la kan..bebudak zaman universiti..hehe
so memacam perkara aa evolve sampai la hari derang grad - iaitu melangkah ke dunia orang dewasa..macam mana persediaan dari segi pemikiran dan jugak tingkah laku.. dan lain lain la..memang best

watak sae yg byk menggunakan ekspresi muka mmg best! :D
aku baru tau citer ni rupanya hasil tulisan scriptwriter terkenal Eriko Kitagawa..iaitu org yg sama yg menghasilkan citer 'Tell Me That You Love Me'..
well..baru aku prasan 2 elemen serupa dlm citer ni - org yg pekak (dan enggan bercakap tp tidak bisu) dan muzik.
Kitagawa jugak yg menghasilkan Beautiful Life dan jugak kalau tak silap aku..Love Generation. Nanti la, later aku check kat JDorama sbb skang site tu tokley masuk.
Oh lagi satu, Kitagawa ni suka guna buah (sebelum ni epal)

apa2 pun..sape sape yg memang layan dorama jepang..apa lagi..rembat aa citer nih! (^o^)P

//sinopsis from Jdorama: Orange Days

0 Comments:

Post a Comment

<< Home