Monday, November 08, 2004

Berbuka di luar

aa..sejak aku tulis pasal jenis berbuka tu..ada la 2-3 kali gak buka kat luar
Bebaru ni aku pi buka kat masjid KLCC dengan rumet aku
sampai sana jer dh ujan lebat giler..abeh basah tudung ngan seluar..
jubah kena sket la..
lepas tu depa dah sediakan tikar ngan nasi ngan kurma skali kat situ..
tak cam tahun lps kena amik sendiri..makan kat memana la
lauk sambal ikan bilis+sayur apa tah masak lemak+ikan masin..
emm sedappp..aa..sebab ujan kut..haha..
tp ok la tu..lps tu ada bubur lambuk (aku tak makan) pehtu ada temikai ngan air teh yg panasss..
lps tu maghrib imam dia ustaz wan sohor
err..dah la masjid tu econ..mmg sejuk tak hingat aa..
terawih sana best aa..(baru realise imam tu letak quran besar depan dia! :D)
tah bila lagi berpeluang solat sini tatau aa..
baru la terasa keTERAWIHan di masjid tu..
dengan meriah bacaan sebelum dan selepas terawih tu
dengan sejuk sbb baju basah..haha
masa balik dah tak hujan..so jalan slow-slow aa..
tetiba aku rasa pelik sket jenjalan dari masjid tu ke suria klcc (sbb aku pakai jubah kut hehe)
pehtu ada sorang mamat tu tetiba jer (sambil gelak2) dok teriak kat aku: "Assalamualaikum makcik!" (aik? makcikk???)
cam aksi memperbodohkan diri pun yer gak..tahpape ler
aa..dah brp tahun tak jejak klcc..hehe

0 Comments:

Post a Comment

<< Home