Wednesday, August 25, 2004

Selamat Hari Kebangsaan

31 Ogos ni adalah hari ulangtahun kemerdekaan Malaya dengan nama barunya Malaysia
Ulangtahun yang ke 47
Merdeka dari penjajah
Tapi adakah kita telah merdeka dari minda penjajah?
Adakah undang undang kita masih lagi mengikut acuan penjajah?
Macammana cara kita menyambut hari ulangtahun ni?
Adakah kita dpt amik apa apa iktibar/pengajaran dari peristiwa pembebasan Malaya dari penjajahan British (dan Belanda, Portugis, Yahudi..err yahudi??)
Adakah dengan mengibarkan bendera 'Jalur Gemilang' sudah dianggap patriotik?

Kalau la camtu..aku memang tak patriotik..ehe
sejak dulu dulu lagi
tak kuasa aku nk pasang bendera..baik kat umah ke..kat keta ke
kat office desk ke..
aku takde rasa apa apa pun masa 31 ogos ni..setiap tahun
tapi aku terasa juga masa aku baca artikel ni beberapa bulan lepas:
JoNgKaNg JoNgKeT Merdeka Special JIWA NEGARA
aku ambik kat MatJan punya blog..
(matJan..aku pinjam ekkk...)

sambil sambil tu pegi la web ni..terasa patriotik sket..ehe
Happy Birthday Malaysia!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home