Friday, October 01, 2004

D.C Sniper: 23 Days of Fear

have anyone of u out there watched this movie?
hari tu ada tunjuk kat astro star movies hari khamis tak silap aku..
citer pasal anak beranak ni bengong pi buat random shooting..
err..maksudnya ayahnya suruh anaknya jadi sniper..dari dalam but keta tu budak tu tembak la sorang ke beberapa orang ke..sampai 23 hari baru dpt tangkap depa ni..
masa memula aku tgk tu (sbb tak tgk dari mula) aku tatau apa motif derang buat keje giler tu..tp lepas tu polis siap announce that nobody was safe..even dlm rumah pun tak selamat..
lepas tu ada one scene yg tunjuk a boy yg kengkononnya kenai sniper tu..dia kata muka cam arab..then polis yg soal siasat tu tanya.."do u mean like the 9-11?" ceh..amende plak kan..tp aku gelak lagi la..
lepas tu masa hari ke brp tah polis dh dpt full name orang tu John Allen Muhammad..Muhammad?? takde nama lain ke..??
lepas tu baru aku perasan yg sebelum2 ni masa bapaknya tu nk suruh anak dia confident aku cam dgr sebutan 'akbar! akbar!' tp ada cam tak clear..aku rasa dia sebut 'Allahuakbar' kut..cam kalo org islam nk kasi semangat kan depa sebut kalimah tu..aiseh..ni apa citer ni..
slalu depa buat org jahat tu negro..is negro..n never once agama tak terlibat..tp disebabkan ada nama islam kat situ..otomatik ler religion is a question here! aiseh..camno laa ada citer camni..yg bengang lagi tu..nama MUHAMMAD! hmmh!

lepas tu kan aku jumpa website ni-->CNN.com - Ballistics match rifle to sniper attacks - Oct. 24, 2002
oh..aku lupa lak..ni kisah benar..heh

0 Comments:

Post a Comment

<< Home